EN DAG MED TVÅ TOKIGA MOSTRAR ;)

Förra helgen var det jag och min lillasyster som hade en heldag tillsammans med vår storasysters son - Julian, som nu hunnit bli hela 6 år. Jag hade sett fram emot denna dag i flera år faktiskt, dagen då vi ansåg att han var tillräckligt gammal för att titta på Narnia med oss!!

Narnia (den tecknade versionen) var en av mina absoluta favoriter när jag var liten och jag såg den om och om igen. Nu hade det nog gått 20 år sedan jag sist såg filmen, så efter att vi bakat chokladbollar i lustiga former och ordnat med varm choklad så var det äntligen dags att krypa ihop i soffan tillsammans och kolla på den gamla godingen igen.
Det var först lite trist att höra hur Julian tyckte att Ninjago gubbarna (som tydligen är väldigt i ropet just nu) lätt skulle spöa lejonet Aslan.. (som är filmens hjälte) men efter ett tag satt min systerson som förttrollad framför filmen och tyckte att "allt var bäst" när jag frågade honom vad han gillade mest i filmen. 

När filmstuden var över så var det dags att sätta sig ner och rita våra favoritscener från filmen, och som vanligt knäcker min syrra i teckning hehe.

En perfekt dag var det, och jag ser fram emot fler mysiga stunder tillsammans, nästa gång kanske det blir Never ending story.. eller Trollkarlen från Oz..? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback